Från Ebba

Idag skrev jag ut bilder som du har ritat och hängde upp på min vägg, det är den finaste väggen i världen nu. Jag hade velat göra det med din tillåtelse, men den kan jag inte få från dig. Men jag pratade med din mamma om det, fick hennes tillåtelse i alla fall.
Vi var ganska nära, du och jag. Vi skrev mycket och förstod varandra. Jag upplevde i alla fall att du alltid förstod mig. Du har gjort så mycket mer för mig än du anar. Om det inte vore för dig skulle jag nog inte ens vara vid liv.
 
Du har gjort två riktigt stora saker i mitt liv. Sådant som har förändrat mitt liv.
 
Det första var att du inspirerade mig att börja rita mer seriöst. Du fick mig att förstå att jag inte var värdelös på det. Du fick mig att inse att jag skulle gå bild och formgivning istället för natur på gymnasiet. Du fick mig att vilja satsa på det jag älskar.
 
Det andra var att du fick mig att inse att jag kunde be om hjälp. Du fick mig att inse att jag kunde få hjälp till att må bättre. Du kom med idéen om att skriva ett brev och lägga det under min mammas kudde, precis som du gjort. Jag skulle säkert haft ihjäl mig själv om det inte vore för det. Jag hade skrivit brevet innan du tog ditt liv, men inte vågat ge det till mamma. Då jag fick veta att du var borta så lade jag det under hennes kudde. För både din och min skull. Jag tror att du hade varit stolt över mig.
 
Sen finns det en massa mer saker du gjort för mig. Sådan jag aldrig kommer kunna gengälda. Men nu gör jag och Rosanna det här för din skull. För att vi älskade dig, och du är en del av oss. Vi kommer aldrig glömma dig.
 
Vi älskar dig, Melinda.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jätte fint skrivet. Fick lite tårar i ögonen.

Svar: <3
Rosanna K

2014-07-17 @ 16:59:04
Postat av: Amanda

Så fint av er. Melinda var världens finaste tjej. Saknar henne enormt. <3

2016-02-16 @ 16:05:24
URL: http://svagtillstark.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim