Rosanna - Svar på frågestunden!

 
 
 Lyssnar du på emomusik? 
Ne.

Gillar du green day? 
Har en låt på min Spotify-lista.
 
My chemical romance? 
Barndom!!

Gillar du nakenkatter?

Yasss. Har aldrig träffat en nakenkatt, men de är så vackra. 

 

Hur skulle du beskriva dig själv? c:

Klumpig, ful och fumlig.

 

Har du någon/några förebilder? I så fall vem/vilka?

Kanske Isabel Hendrix och Hanna Hasselberg. 

 

Vill inte vara respektlös eller så men är Rosanna ditt "riktiga namn"? Vad döpte dina föräldrar dig till? Har för mig att det var något annat.

Nu blir jag jättenyfiken. Vad hade du för dig att jag hette?

 

Vad är din favoritbok? 
Just nu är det Doktor Sömn av Stephen King.


Från vilken tidsperiod gillar du kläderna mest? 

 the 60's!!


Vilka bloggar läser du? 

http://lethologica.blogg.se/

http://bokkei.net/

http://blogg.djungeltrumman.se/monkinodraw/


Vad tycker du om den nya regeringen? 

I really liked the variation. Rödgrönrosa ska det vara! Har svårt för konservatism and stuff och om jag inte minns fel var inte ens Reinfeldt feminist?!? Nahhh. Sorry. 

Om du fick ändra på en sak i världen, vad skulle det vara? 

Jag skulle införa en sak som gör att folk slutar mörda andra människor och övriga djur och bara... vara coola och inte äta varandra och inte känna det behovet. Hm.....jag är svår. 


Om du fick flera miljoner vad skulle du göra med dem? 

SKOR 


Har du något/några musiktips? 

 Här kommer en liten youtube-lista. Mest Crystal Castles. 

 

Om du hade tillgång till en tidsmaskin, vart skulle du åka först?

Sextiotalets England tror jag!

 

Vad vill du göra i framtiden? 

Kan jag vänta med detta svar? mihiihhii


Vad är din absoluta dröm?

Kan jag vänta med detta svaret också? hehe

 

5 platser/länder/städer du vill besöka? 

Portugal, England, Paris, Stockholm, Tokyo!!!

 

rossaaaaaaaa har du tumblr << min fråga lul

Såklart!!

Undrar var du har köpt din vattenbaserade promarker? Sett att du har en sådan och Skulle själv vilja ha en men har lite svårt att hitta. ^^

 

Jag fick mina vattenbaserade blenders för några jular sedan. Nu använder jag en vanlig Promarker-blender som jag hittat på Panduro. 

 

kan du visa hur du ritar och färglägger ett öga?

Okej, den här videon är jätteslarvig och kameran sparade inte hela videon. What to do, what to do. Någon gång kanske jag kan göra en ny, bättre video! 

 Använder du kopieringspapper eller ritpapper? 

Jag använder akvarellpapper till alla mina teckningar!

 

I vilken ordning ritar du saker på en bild? T ex ögon eller mun först?

Huvudform, näsa, ögon, mun. Typ! 

 

Vad tycker du är svårast att rita? 

Aaagh, konturerna! Jag blir alltid lika frustrerad när jag inte får till en hand, par example. Och miniatyr-ansikten. Alltså ansikten "långt ifrån" på papperet.

 

När började du rita, vem inspirerade/inspirerar dig och vad ritardu helst?

Jag började rita när jag var en liten mini Rosanna. Sådär fyra år. Blev väldigt inspirerad av illustrationer på Barbie och princessor. SURPRISE?! Nu söker jag runt på en massa konstnärer på Facebook och WeHeartIt och sånt där. 

Helst ritar jag människor. Som ni kanske märkt. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim