Frågestund: Ebba - Svar!

 
Konstrelaterat
 
Vilken vit penna använder du? Alltså en sån vit som täcker andra färger, som du brukar använda i videos!
Vit gelpen! Finns på t.ex. Bokia och Akademibokhandeln

Hur kommer du på allt du ska rita?
Vet ej heheheh, kommer bara på saker. Det kan komma från vart som helst. Allt från bilder på nätet till något jag drömt om.
 
Vad är svårast att måla/rita med av dina material?
Oj vad svårt! Tycker nog att det mesta är lika lätt/svårt med mitt material. Fast att göra bakgrunder är ju ganska svårt. Då det blir stora fält som ska täckas i färg så blir det ofta ojämnt.
 
När ville du börja rita på allvar?
Jag har ju alltid älskat att rita, men riktigt seriöst började jag väl rita runt 2011


Kan du lägga upp din första seriösa teckning?
Tror det typ var denna!
 
Vad använder du för pennor när du färglägger? De som ser ut som tuschpennor
Promarkers!

Måste få veta vilka promarkers du använder till huden!
Oj, jag använder olika typ varje gång, men den vanligaste kombinationen jag använder är väl ivory, dusky pink och tan

Vad är du tycker du att du själv är bättre på att rita?
Hmm.. Svårt. Fjärilar kanske? Och lite surrealistiska kvinnor.

Vad för papper använder du dig av till dina teckningar?
Då jag ritar med promarkers har jag marker pad som är ett papper anpassat för promarkers och liknande pennor

Bortifrån promarkers, vilka andra pennor använder du?
Alltså typ vanliga färgpennor. Sådana som ser ut som blyertspennor men är färgade (FINNS DET NÅGOT NAMN FÖR DEM??)
 
Vilken affär rekommenderar du för att köpa ritmaterial?
Åhh jag vet inte! Jag köper typ aldrig ritmaterial längre, har inte gjort det på typ ett år, då jag redan har så mycket. Men kanske Panduro eller Bokia?

När började du rita?
Jag har ritat hela mitt liv

Har du några tips till folk som behöver lite inspo för att rita?
Kolla bilder på tubmlr/we heart it!

Personligt
 
Vilka bloggar följer du?
Tror inte jag följer någon blogg atm, hehe

Vilken hårfärg som du haft gillar du bäst?
Åhhhh vad svårt!! Men jag gillade dessa skarpt:

Hur många katter vill du ha när du blir äldre?
Två! En som heter Isis och en som heter Bast (Kentreferens <3)

Hur många gånger blekte du håret då du färgade det turkost?
En gång! Dock blev det lite ojämnt grönt på vissa ställen.

Har du några syskon? Namn?
Aa, fyra bröder och en syster. Viktor, Marcus, Sebastian, Hugo och Saga

Hur är din stil?
Min klädstil eller? Jag är väldigt bred inom alla stilar iofs. Bara sådant jag gillar typ. Och jag gillar mycket heheh. Men svart är min färg (är mycket svart och svår :P)

Är du oskuld? (Heh)
Nä (heh)

Har du någonsin haft pojkvän, eller bara flickvän?
Jag var ihop med en kille i trean för att jag ville vara som alla andra. Vi pratade ca 3 gånger under vårt ett år långa förhållande. Det var väldigt seriöst *sarkasm*

Övrigt
 
Vad har ni för "tema" på bloggen (I designen)?
Vet inte, fråga Rosa! Det var hon som gjorde den
 
 
Har ni några följdfrågor så är det bara att fråga i kommentarerna så svarar jag där!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hello! Jag undrar, köpte du din hårfärg på shock?

Svar: Japp! Manic panic!
Rosanna K

2014-07-16 @ 15:57:27
Postat av: Anonym

Oj, det blev 3 inlägg!

2014-07-16 @ 15:58:25
Postat av: Anonym

Kommer du och Rosanna göra sådana frågestunder då och då? Eller var detta bara lite engångsstuff så att säga?

Svar: Vi lär väl göra det någon gång igen, men inte så ofta tror jag! Men om ni efterfrågar frågestunder då och då är det större chans att vi gör det!
Rosanna K

2014-07-17 @ 10:04:21
Postat av: Anonym

Vad heter din blogg?

Svar: Har endast en privat blogg som heter genomfrusen.blogg.se där jag skriver om hur jag mår etc. Skriv om du vill att jag mejlar användarnamnet och lösenordet. //Ebba
Rosanna K

2014-07-18 @ 20:18:39
Postat av: Josefine

Tack för svaret! Ska ta och kika in akademibokhandeln eller bokia. :33
/Josefine

2014-07-22 @ 22:28:35
Postat av: Anonym

Skulle vara kul om man fick läsa din privata blogg hehe

Svar: Om du skriver till mig icke-anonymt så kan du få läsa den
Rosanna K

2014-08-03 @ 13:20:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim