Rosanna - Svar på frågestunden

 

Teckning:

Hur mycket tid brukar du i genomsnitt lägga ner på varje teckning du gör?
Det varierar, runt någon timme kanske. Men på senare tid har jag lärt mig att bli noggrannare så kanske, 1-3 timmar!

Vad är ditt bästa tips om man vill lära sig rita? 
- Leta runt på tumblr och weheartit för inspirerande bilder. Kolla på andra konstverk och försök lista ut hur de har gjort. 

När började du rita/måla/teckna? 
När jag var liten och gick på dagis. Princessor! Vackra människor! Det har suttit i, i hela mitt liv. Haha. Vi tävlade om vem som fick den jämnaste färgytan på dagis. 

Får du mycket bra respons på det du skapar? 
Nästan bara bra respons! Fast bäst respons, vilket är generande, får jag här hemma. Mamma är mitt största fan. 

 Vad är det bästa med att måla?
- Färgkombinationerna!

 Var har du lärt dig att rita så bra?
Jag har lite utav ett speciellt sinne för färger och former som jag byggt upp med övning. Sedan har jag väl lite diagnoser som givit mig just denna talang. 

 Hur gör du hudfärgen med akryl färgerna?
Jag blandar lite beige med vitt och ljuslilac. Det ger en ganska dammig nyans - som jag gillar bäst. 

Personligt:

 Favoritband? 
Belle and Sebastian, The Kinks

Vilken är den bästa filmen som du någonsin sett? Nä, kuggfråga. En utav det bästa filmerna. 
The Shining!!! Alltså, alla måste se den!!

Vilka bloggar läser du? 
lethologica.blogg.se
blogg.djungeltrumman.se/monkinodraw
gallsmak.blogspot.com
 
Favoritbok? 
Nanna Johanssons serier!

Har du några musiktips? 
Lazy Line Painter Jane av Belle and Sebastian

Serietips? 
LOST, Skins, Orange is the new black

Vad kallar du din klädstil?
Lite tantigt, lite retro, lite punk

Hur får du inspiration? 
Min egna tumblr!! Muahahaha.

Material:

Vilka pennor använder du för att rita?
Faber Castells POLYCHROMOS
Koh-i-noors färgpennor
Promarkers
Toucmarkers
Blenders för att blanda ihop vattenbaserade färger

Vilket material använder du? 
Oftast väldigt stora ritblock med grova papper. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hannah

Provat att måla fört med akvarell och sen skugga med promakers? Det blir en cool effekt

2014-07-05 @ 22:06:14
URL: http://maboroshi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim